Pielęgnacja

Co pomoże na suchą skórę twarzy?

Wysuszona, zaczerwieniona i napięta skóra twarzy to efekt wielu czynników, między innymi genetycznych. Ale należą do nich też niska temperatura, klimatyzacja, uboga w określone pokarmy dieta oraz nieprawidłowa pielęgnacja. Co, w takich warunkach, zapewni ulgę naszej skórze?
Co pomoże na suchą skórę twarzy?

Wybierz odpowiedni krem

 

Z przesuszoną skórą twarzy czujemy się źle i tak samo wyglądamy. Bardzo często problem pojawia się, gdy przez długi czas narażeni jesteśmy na działanie niesprzyjających warunków zewnętrznych. Takie panują po pierwsze zimą, gdy przebywamy na zmianę na mrozie oraz w suchych, nagrzanych pomieszczeniach, a po drugie latem, kiedy za mało chronimy skórę przed promieniami słonecznymi. 

 

Kłopotów z suchą skórą pomogą nam się pozbyć kremy do twarzy zawierające substancje higroskopijne, czyli wiążące wodę, które zapobiegają nadmiernemu jej odparowaniu. Szczególnie skuteczne pod tym względem są kremy z kwasem hialuronowym lub gliceryną. Można stosować je przez cały rok, także zimą, choć wtedy równie ważne jest zapewnienie skórze dodatkowej ochronnej warstwy lipidowej, najlepiej przy pomocy tłustych i półtłustych kremów. Na zimę wybierajmy produkty z masłem karite, olejkami czy proteinami pszenicy. Tłusty krem należy nakładać na twarz zwłaszcza przed wyjściem na zewnątrz. 

 

 

Działanie od środka

 

Do wysuszonej skóry, przede wszystkim latem, ale także zimą, konieczne jest stosowanie kremów z filtrami UV. Od zewnątrz możemy poprawić jej kondycję również sięgając dwa razy w tygodniu po maseczki i kapsułki do twarzy, na przykład z witaminą A oraz E. W domowych warunkach możemy także przygotować dobroczynną maseczkę z awokado. Niezbędnych witamin dostarczajmy sobie jednak przede wszystkim w pokarmie. Ważne są tu szczególnie te rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K). Wspomniana witamina E jest niezbędna do utrzymania zdrowej skóry, włosów i paznokci. Znajdziemy ją w olejach roślinnych (słonecznikowy, z kiełków pszenicy), orzechach, jajach, zielonych warzywach liściastych i mięsie. Warto zwiększyć też spożycie nienasyconych kwasów tłuszczowych, które znajdziemy na przykład w tłustych rybach morskich. 

Komentarze