Pielęgnacja

Po imprezie postaw na nogi… swoje nogi

Trwa właśnie karnawał, czas szalonych imprez do białego rana. Nieważne, czy wybierzesz spotkanie ze znajomymi w domu, imprezę w klubie czy elegancki bal – po tanecznych szaleństwach koniecznie zadbaj o to, aby Twoje stopy nie były obolałe i zmęczone.
Po imprezie postaw na nogi… swoje nogi

Właśnie rozpoczął się sezon bali, na których obok wieczorowych kreacji to nogi wystąpią w roli głównej! To one powiodą nas na parkiet i zniosą wszelkie obciążenia związane z huczną zabawą, tańcami i długimi godzinami spędzonymi w eleganckim, lecz nie zawsze wygodnym obuwiu. Co zrobić, aby przygotować nogi na ten wyjątkowy wieczór? Jak przynieść im ulgę następnego dnia?

 

Zanim założysz sylwestrową kreację i szpilki…

 …zadbaj o stopy! Przed imprezą unikaj skarpetek ze ściągaczem, obcisłych rajstop, butów na obcasie. Ich ciągłe noszenie może spowodować zaburzenia krążenia. Warto zanurzyć stopy w aromatycznej, relaksacyjnej kąpieli z dodatkiem leczniczej soli i olejków eterycznych. Jeśli chciałabyś uniknąć nadpotliwości stóp, do ciepłej wody dodaj napar z szałwii lub tymianku. Po osuszeniu stóp nie zapomnij nasmarować ich kremem z wyciągiem z kasztanowca (uszczelni on naczynka włosowate). Każdą wolną chwilę w ciągu dnia spędzaj na relaksie, z nogami w górze.

Godzinę przed wyjściem rozgrzej mięśnie: zrób po pięć przysiadów i skłonów. Z rozmysłem dobierz obuwie na sylwestrową noc! Koniecznie kupuj buty po południu, kiedy stopy mogą być lekko nadwyrężone, opuchnięte. Unikniesz odkrycia, że nagle twoje wyjściowe buty są „za ciasne”. Załóż takie rajstopy, jakie włożysz na imprezę, by dobrane buty nie spadały ze stopy ani za mocno jej nie uwierały. Optymalny obcas na parkiet ma nie więcej niż 6 cm. Nie kupuj szpilek bez palców, z podeszwą inną niż uniesiona na wysokości śródstopia (daje oparcie łukom stopy). Do butów włóż żelowe wkładki o działaniu amortyzującym.

 

SOS dla zmęczonych nóg: zabiegi, ćwiczenia, preparaty

  • Zafunduj stopom i łydkom ciepło-zimny prysznic – krew będzie lepiej krążyć.
  • Wykonaj kilka ćwiczeń poprawiających mikrokrążenie: mogą to być okrężne ruchy stopami i przysiady.
  • Posmaruj stopy i łydki relaksującym kremem z wyciągiem z kasztanowca lub arniki (zapobiegają niewielkim opuchnięciom oraz uczuciu ciężkości nóg).
  • Zamień najbliższą gorącą kąpiel na letni, relaksujący prysznic
  • Dwa razy w tygodniu rób peeling stóp, który złuszczy martwy naskórek
  • Wykonaj od czasu do czasu automasaż stóp: pod każdą stopę podłóż jeden wałeczek, a potem przez kilka minut „jeździj” na nim w miejscu. Takie ćwiczenie rozluźnia napięte mięśnie, poprawia ukrwienie, zmniejsza uczucie pieczenia i bólu.
  • Zorganizuj sobie domowe SPA dla stóp - postaw na naturalną pielęgnację.
     

Zbawienne SPA dla stóp

Przygotuj stopy i paznokcie do dalszych zabiegów: zmyj lakier, obetnij i wypiłuj paznokcie na pożądany kształt.  Następnie zanurz stopy w relaksującej kąpieli, która złagodzi ból, zmiękczy skórę i zwalczy bakterie. Kąpiel w ciepłej wodzie nie powinna trwać 20 minut, a może odbywać się z dodatkiem produktów z naszej kuchni:

  • Kąpiel z sodą -  pomoże zmiękczyć twardą skórę pięt,
  • Kąpiel z czarnym bzem - przyniesie ulgę odparzonym stopom,
  • Kąpiel nawilżająca: sok z cytryny, mleko, oliwy, cynamon.

Po regenerującej kąpieli warto sięgnąć po peeling, który poprawi krążenie krwi i wygładzi skórę. Może to być np. domowy peeling z soli morskiej, cukrowy lub makowy (mak, oliwa, sok z cytryny). Zabieg wykonujemy wolnymi, okrężnymi ruchami. Po spłukaniu stopy smarujemy kremem nawilżającym. Zakładamy miękkie skarpetki, by zatrzymać ciepło i ułatwić skórze wchłanianie dobroczynnych składników.

 

Niech żyje bal… mimo że nasze nogi nie mają na nim lekko.  Ale odpowiednio zadbane i zdrowe, poniosą nas do sylwestrowego tańca jeszcze na wielu eleganckich bankietach i klubowych imprezach. 

 

Tekst przygotowano we współpracy z zespołem Czytelni apteki Cefarm24.pl.

Komentarze